tisdag, september 09, 2014

POMP de LUX

Den 1 september släppte POMP de LUX sin höst/vinterkollektion. På min lunchrast gick jag in direkt för att se på alla finheter. Så mycket fint de har till barnen! Dock beställde jag endast accessoarer, både till Livio och Sol, och en supersnygg väst till Livio. Båda barnens vinterjackor från förra året kommer från POMP de LUX och de passar perfekt i år igen. 



 Supersnygg dunväst till Livio i färgen Petrol

Mössa och halsduk till Livio, också  i färgen Petrol, kommer bli supersnyggt till västen

En mysig mössa till Sol i färgen Rose. Livio har en likadan, fast i färgen Navy, från förra årets kollektion och den älskar han.

Söt och rolig mössa till Sol i färgen Eggplant.

Matchande vantar också dem i färgen Eggpalnt.



Hej på er! Hur har ni det i det sköna höstvädret? Hemma hos oss försöker vi komma in i nya rutiner som blivit p.g.a. att Rickard har börjat studera. Han har arbetat som plåtslagare i nästan 10 år och han har under de senaste åren känt att han vill göra något mer och utvecklas men samtidigt ta vara på den erfarenheten man får genom att arbeta så länge i byggbranschen. Så den 1 september började han att studera till byggingenjör, en tvåårig YH utbildning här i Göteborg. Det känns ovant för honom men även för mig, men det är positivt och två år går fort och sedan blir det dags för honom att bege sig ut på arbetsmarknaden igen. Förhoppningsvis med ett "bättre" arbete!

Ta hand om er!

Kram Johanna

3 kommentarer:

Unknown sa...

Så mycket fint! Har faktiskt inte beställt något till barnen därifrån ännu, brukar ju göra det. Får nog ta en titt ;)

Men shit va fint det blev med stolarna, klockrent! Väldigt vackert med bordet till :)

Tycker han gör rätt i att studera, kommer vara så värt det sen tror jag, förhoppningsvis blir det mildare för kroppen med :) Han har ju haft problem med ryggen och kan tänka mig att nuvarande jobbet inte är direkt skonsamt för honom.
Hoppas ingenjörs-jobbet blir snällare för ryggen, det blir väl pluggandet om inte annat ;)

Ha det!
Kram Catta

Marie sa...

Har en kompis som säljer Pomp de Lux så jag handlade en del till barnen förra veckan, de har verkligen mycket fina saker.

Hälsa Rickard lycka till med studierna, tycker han gör helt rätt!!!

Öppet hus tillställningen gick bra i helgen.En ström av människor i fem timmar genom huset, kan säga att jag var såå trött efteråt, hihi. Men det var kul och jag har fått jättefin respons nu efteråt.

Ha en fin dag Johanna!
Kram Marie

Sofia sa...

Hallå! nu var det ett tag sedan jag kollade in till dig...får ta och kolla ifatt sen...
Superfina barnkläder!
Kramis, ha det gott...
Sofia