torsdag, maj 01, 2014

Nytt i Sols garderob

Jag är ingen mamma som ränner runt i butiker och shoppar kläder hej vilt till barnen. Nuförtiden är det inte p.g.a. att jag inte skulle ha råd att shoppa något nytt varje månad utan helt enkelt för att jag inte tycker att det är så himla kul.  Visst, vissa plagg såsom ytterplagg och skor väljer jag gärna själv och köper helst nytt och självklart blir det även annat nytt emellanåt. Men annars har barnen kläder som kommer från olika håll såsom loppis, från min mamma och ärvda kläder. Sol har även haft storlek 98/104 i ett och ett halvt år då hon var en riktig rultig sak som ettåring så en del av hennes kläder han hon verkligen använt supermycket! Hon vägde 16 kg på hennes 1 års dag och på hennes 2½ årskontroll i förra veckan så vägde hon 17 kg. En sund utveckling för min lilla tjej.
 
I alla fall så har Sol fått lite sommarnytt i sin garderob.
 
 Blusar från H&M
 
Klänning från Lindex
 

Toppar från H&M
 

Linne och shorts från Kapphal, märke Newbie
 

 Baddräkt och flipflops från H&M
 
God morgon på er kära bloggvänner! Hoppas att ni hade en trevlig Valborgsmässoafton. Har ni någon speciell tradition? Själv var jag och familjen bara hemma och bubblade bubbelpool och hade det mysigt. Idag är det 1 maj och vi ska ta det lugnt även idag och fixa på utsidan och hälsa på min bästa väninna och hennes familj som bor 5 minuter med buss från oss. Vi går även och väntar på leveransen av våra nya markiser, vi hade hoppats på att de skulle komma igår så att de hade kommit på plats nu under långhelgen.
 
Nu blir det pannkaksfrukost!
 
Kram Johanna 


Inga kommentarer: