fredag, april 18, 2014

Årets Påskris

I år finns det endast ett påskris här hemma och det står på köksbordet. Tyvärr kan jag inte ha riset i vatten då Rickard är allergisk, det är knappt att det går att ha ett ris inne överhuvudtaget. Vissa av fjädrarna kommer från förra året och några är köpta i år.
 
 



God morgon på er! Hoppas att ni har fått sova gott i natt. Hemma hos oss började dagen någon gång mellan 6-7 och nu är vi redan i full gång med både altanbygge och annat fix. Snart ska hela familjen packa ihop sig i bilen och åka till goda vänner som för 6 dagar sedan fick sitt tredje barn, en liten son.
 
Ha en härlig låååångfredag!
 
Kram Johanna


3 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas att du är piggare idag!
Så gulligt påskris!
Här har vi faktiskt inget påskris utan bara videkvistar i en glasburk!
Ha en underbar ledighet!

Glad Påsk!
Kram
Lotta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint du har påskpyntat! Jag älskar de där fjäderknippena som ser ut som magnoliablommor. Tyvärr kan jag inte ha några fjädrar för mina katter. Önskar dig en riktigt GLAD PÅSK!
Kram,
Regina

Marie sa...

Så fint du dekorerat ditt påskris. Här blev det inget påskris alls, fick bli lite syrenkvistar från trädgården istället.

Ha en fortsatt bra påskhelg och så ses vi snart!

Kramar Marie

Ps. Har nog glömt att tala om hur fint jag tyckte reportaget från ert hem var, superfint!!!