onsdag, december 25, 2013

Jul i vårt hus

Av någon anledning så kom bloggen av sig lite. Tid är något som vi alla jagar och vill ha mer av men jag tycker inte riktigt att man kan skylla på det. Det handlar mer om hur- och vad man prioriterar att göra med den tid som man får "över" varje dag. Jag har allt kikat in till er ändå för det kan man göra sådär i bifarten, på toaletten, på rasten på jobbet, och i sängen innan ögonen går i kors.
 
Idag tänkte jag visa er vår lilla bulliga kungsgran som till slut blev riktigt fin! I den hänger en blandad kompott av ting. Polkakäppar, näverhjärtan på tråd, vita svalor, fattigmanssilverkulor, vita kulor, en liten uggla, en och annan liten kopparkula, små pompoms  och på toppen står en riktigt gammal julgransstjärna som jag loppade i helgen.

 
 










 
 
På- och i mitt vackra skåp har jag också julpyntat lite. Kottar och cederträdskvistar, julbok från JDL, mina små franska vintagefår, fattigmanssilverkulor och ett litet horn. Terrinen i skåpet är en julklapp från Rickard och kommer från Frankrike. Den köptes av finaste Gua i helgen när jag och Rickard var på vår Malmötripp!
 










I går var det julafton och jag hoppas att ni alla hade det mysigt! Gårdagen spenderades hemma hos oss. Förutom min lilla familj var mamma, pappa, min bror och hans familj och Rickards storasyster här och firade med oss. Julen är barnens högtid och denna jul var det extra fint att ha dem att koncentrera sig på. Saknaden efter mormor är enorm och vid jul blir den inte direkt mindre. Allt påminner om henne...
 
Bilder från vår julafton kommer imorgon eller eventuellt blir det ett kvällsinlägg redan idag, jag har som sagt några inlägg att ta igen.
 
Kram Johanna


3 kommentarer:

Patricia Merella sa...

Lindo,feliz natal!!!!

Helenas enkla vardag sa...

Så fin gran du ordnat. Önskar dig en trevlig fortsättning.
Kram helena

Linda sa...

Ni har det ju så fint! Har ni inte haft besök av någon stylist plus fotograf? Borde ju vara jättepopulärt reportage att sälja till inredningstidningarna.

Kram och god fortsättning.
/Linda