lördag, september 21, 2013

Vitt, svart, grått, beigt och natur = mina färger i hall och vardagsrum

Idag vill jag visa er några bilder från en del av hallen och från en del av vardagsrummet. Står man precis innanför vår ytterdörr och tittar rakt fram så ser man ända bort till vardagsrummet och altandörren som tar en ut till vår baksida av trädgården. Ganska exakt 9 meter är det från ytterdörr till altandörr. Första öppningen till höger leder in till köket, den andra öppningen, som i dagsläget saknar både karm och dörr, leder in till tvättstugan som ännu inte är färdig. Jag kan säga att jag verkligen längtar till den är det! Fortsättar man sedan förbi tvättstugan kommer man in i vardagsrummet och till höger hittar man TV- och soffhörnan.
 
 




 
 
Hej på er! Hoppas att helgen har börjat bra. För mig kunde den ha börjat mycket bättre. Igår hade jag en gnagande huvudvärk hela dagen på jobbet. Jag hade en del möten inbokade och bet ihop. Igår skulle jag även äntligen få umgås med min bästa väninna Hanna och några arbetskamrater till henne. Vi skulle äta och dricka gott hemma hos henne och sedan ta oss en tur in till den stora staden. Rickard är nämligen i Madrid på jobbresa och barnen blev hämtade på förskolan av min mamma. Tyvärr fick jag avboka alla trevligheter, gå hem lite tidigare från jobbet, ta en migräntablett, dra ner rullgardinen och krypa ner under täcket. Fy farao vad dåligt jag mådde. Det är mitt första migränanfall någonsin! Tur i oturen var att barnen var hos sin mormor och morfar och hade det kul för då kunde jag ligga plakat hela kvällen utan att behöva anstränga mig det minsta. Idag mår jag mycket bättre och ska snart hoppa på bussen och åka hem till mina föräldrar och sedan ska vi gå på namnkalas till Livios och Sols syssling Anton.
 
Ta hand om er!
 
Kram Johanna


7 kommentarer:

Unknown sa...

Fantastiskt fint ni har fått det!
Gillar ditt val av färgskal!
Trist med din migrän!

Trevlig Helg!

Kram
Lotta

Marie sa...

Tack gulliga Johanna för dina snälla ord!!!! Och vad roligt att få se spillkummen på plats och skönt att höra att den kom fram ordentligt.

Skönt att du känner dig bättre, inget kul med migrän.

Kram Kram
Marie

Marie maräng sa...

Så fint ni fått det!

Jag gillar verkligen dina mattor!

Önskar dig en fin höstvecka!
Kram Marie

Mittgodastefinaste sa...

Trist att få migrän när du hade planer.

Älskar ditt skåp du visade från ert sovrum i tidigare inlägg, jag som är lite skåpsbesatt! Så fint ni har fått det överallt, jättefint med porslinshon i köket och matplatsen.

Ha en fin vecka! Kram Jenny

Vitt hus med svarta knutar sa...

Attans vad tråkigt att få ett migränanfall när du hade så mycket skoj inbokat, men tur i oturen att du hade barnvakt bokad så att du fick rå om dig själv. Hoppas du mår bättre nu!? Vad fint du har det! Jag gillar också "kistan" som du har på väggen, den blir så fin med lite vackra saker i. Ha det fint!
Kram,
Regina

Bettan sa...

Det blir så himla fint Johanna! :) En riktig guldgruva ni bär på med finfina prylar!

Tack fina du!! :)) Självklart tittar jag också in hos er titt som tätt! Detta vill man ju inte missa för allt i världen! ;)

Kram Bettan

emmashem sa...

Min favvofärger;)
Hoppas du mår bättre nu.
Kram Emma