måndag, november 26, 2012

En ljuskrona...

...klädd i grönt hänger nu i över soffbordet i vardagsrummet!







Jag beställde den från min lokala blomsterbutik som ligger på torget där jag bor och jag känner mig väldigt nöjd med hur den ser ut och med den lagom juliga känslan den ger. Vi skall nämligen inte ha någon julgran inomhus i år utan vi skall ha den på altanen istället. Anledningen till detta är en liten 13 månaders tjej som gärna river ner allt i hennes väg. När julafton närmar sig tar vi in en minigran som vi kan lägga klapparna under, för det bor ju även en "stor" kille här hemma som så smått börjar få tomtefeber!

Som ni redan vet skriver jag C-uppsats och den tar all min tid! Göta Petter, jag kan inte komma ihåg när jag hade så här fullt upp som jag har nu. Som tur är tycker jag att det är riktigt kul samtidigt som det är stressigt och väldigt krävande.

Jag hoppas på att kunna ta igen lite tid hos er någon kväll men det ser inte så ljust ut tyvärr! Jag är bara såååååå väldigt nyfiken på hur ni alla fixar och donar inför första advent!

 Kram Johanna

9 kommentarer:

Lantligt i Smultronbacken sa...

Känner igen mig i c-uppsatsskrivandet. Inte en lugn stund och man vill ju ha det perfekt.

Jättefin ljuskrona, stilren och julig

Kram Teres

Unknown sa...

Riktigt fin gumman, härligt med lite grönt!
Slit inte ihjäl dig nu och hoppas du har kul samtidigt :)
Har en liten utlottning hos mig, kika in om du hinner ;)

Sitter här och funderar på om, när och var jag ska lägga mig, två sjuka barn som hostar och en man som jobbar natt.. hua mig, inte mycket sömn här antar jag :(

Sov gott, kram

Fint o Fult sa...

Vilken fin takkrona, är det lummer den är klädd med?
Du får binda fast granen i taket :)
Ha det gott o lycka till med uppsatsen, kram Monica

Hannis sa...

Tycker du är jätteduktig!
Det är värt allt det där slitet sen=))

Det tyckte jag var fint!
Är inte speciellt mycket för själva pyntandet till jul med gran och allt men såna saker går hem hos mig.

Ha en fin dag nu/Kram Hannis

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Vilken underbar blogg!
Måste genast kolla vidare härinne.
Härligt vacker krona :)
Kram
Jessica

Mittgodastefinaste sa...

Jättefint!

Översta bilden hade platsat i vilket magasin som helst!

Kram Jenny

Unknown sa...

Hej,
kransen är riktigt fin!
Skulle gärna vilja ha en själv;)

Hoppas verkligen att det går bra med c-uppsatsen!

Ha en fin tisdagskväll!

Kram
Lotta

Norr om Köpenhamn sa...

Ååååh så fin den är!! Idag ska jag också ordna en krans, som ska hänga mitt i butiken. En gammal ljuskrona som en granne slängt ut (som vanligt ;o)) och med ljus och lite granris, blir den säkert lika fin som din.
Nu ses vi väl snart.... ;o)))

Kramar och lycka till med uppsatsen!!
Ulrika

Marie maräng sa...

Superläcker ljuskrona!

Önskar dig en fin adventshelg!
Kram Marie