onsdag, november 28, 2012

En annan del...

...av barnrummet visar jag er idag! För ett tag sedan visade jag er skåpet i barnens rum som blivit blått och idag är det dags att visa hur det ser ut där barnens våningssäng står. Livio sover där uppe och inom snar framtid hoppas jag att Sol kan börja vänja sig vid att sova där nere.









Jag har länge varit på jakt efter den "rätta" vimpeln att sätta på den stora väggen som länge varit tom. Till slut hittade jag denna underbart söta vimpel som består av små flaggor och kommer från Maileg. Jag tycker den blev perfekt där över sängen!

Det är fortfarande ett par småsaker kvar att fixa i rummet, bland annat en lampa över sängen där uppe och en ny hissgardin till fönstret. Jag har redan köpt tyg så nu väntar jag bara på att min mamma skall sy den. Lampan blir också egendesignad, av mig och mamma kan man väl säga!

Nu blir det till att återvända till C-uppsatsens värld!

Kram Johanna

8 kommentarer:

Elin sa...

Kjempe fine bilder og for ett søtt profil bilde du har:)

Fint o Fult sa...

vimpeln var verkligen supersöt! Sån vill jag också ha ovanför sängen :)
Kram Monica

Unknown sa...

Åh den är ju så fin den vimpeln, det var den jag inspirerades av när jag gjorde Valentins när han var liten, fast den är inte lika fin.. vart har jag lagt den förresten..

Ha en go pluggkväll gumman, puss!

Tina sa...

Så fin den hänger där!

kram

Amanda sa...

Härlig blogg Johanna:) Maine som berättade att du hade en jätte fin blogg;) Så var ju tvungen att kolla in den:)
/Amanda

Ester sa...

Underbar vimpel! Såg sådana när jag var på Formex i höstas. Tittade på ljuskronan i ditt förra inlägg. Den är underbar!
Kram Ester

Blan betong och gammeldags pioner sa...

halloj vilket härligt barnrum ljust o mysigt...vimpeln va sååå söt letade också efter något liknande o hittade min på tradera i de färgerna jag ville ha.. Vilken vacker takkrona i förra inlägget ME LIKE ha en fin advent kram från Maja

Vit dröm sa...

Åhh vilket mysigt barnrum!! Jättefint!
Ha en riktigt skön fredag! Kram Anna