lördag, oktober 20, 2012

När man åker...

...till Ikea för att handla något specifikt så slutar det alltid med att man även kommer hem med lite till! Det tror jag att ni håller med mig om, eller? I alla fall så tog jag och familjen en tur till Ikea idag på förmiddagen, vi bor 3 minuter bilfärd bort och det är skönt då Sol inte tycker att det är något vidare kul att sitta fastspänd och åka bil. Idag var det barnspärrar till lådor och skåp som vi var ute efter för nu har jag fått nog rent ut sagt! En mer klåfingrig tjej får man leta efter, pust!

Detta fick också följa med hem...






 Bakformar, inslagningspapper och ljus. Nu gör jag mig redo för jul!


Vad skall ni har för er en lördagskväll som denna? Själv skall jag och barnen titta på när Rickard spelar innebandymatch lite senare.

Önskar er en mysig kväll!

Kram Johanna
 

12 kommentarer:

Frederica sa...

Haha jo men visst är det så ;)
IKEA vet hur dom ska få en att köpa :P

Jätte söta formar, dom ska jag leta efter nästa gång jag kommer dit!

Ha en bra lördag!
Kram

Unknown sa...

Fina papper, får nog åka med mig hem nästa gång jag åker till stora varuhuset =))

Ha det så kul på matchen!!
Kramis

Johanna Stålros sa...

Riktiga bra att ha saker;) Kramar

Rummet för välbefinnande sa...

Hej Johanna, tittar in för att önska dig en trevlig lördagskväll. Jag blev så otroligt glad för din kommentar sist. Att jag kan vara en inspirationskälla för någon gör mig alldeles varm inombords. Det kommer jag att spara inombords och plocka fram när jag som bäst behöver fylla på med lite "feelgood" i mitt liv *ler lyckligt*
Kram Mia

Stina sa...

Jo, så är det här också. Det blir alltid mer än man tänkt sig.:-) Kram

Stina sa...

Tack snälla!:-)

Den lampan köpte jag hos Ilva för några år sedan.
Men jag har en från Ellos också och den gillar jag med.:-) Kram

Ester sa...

Ja, precis så är det. Jag brukar aldrig komma i från det stora varuhuset utan att ha handlat för tusenlappen, trots att jag bara skulle ha lite... Kram fina! Ester

Mittgodastefinaste sa...

Hej Johanna!

Tack för fin kommentar hos mig! De små salt och pepparkaren hade min man köpt på en antikmässa innan vi träffades, alltså för hundra år sedan! De är pyttesmå, jag gillar dem jättemycket!

Är också sugen på en Ikeautflykt, måste få in en innan jul, är sugen på en lampa bla.

Ha en fin söndag kram Jenny

Fröken Fräken sa...

3 min till Ikea, det vore något det! Har 12 mil dit så det blir mer av ett projekt att åka dit.. men nu vill jag verkligen dit och ta en titt på deras julgrejer, särskilt en ljuskrona som heter Stråla.

Camilla/ Rufft och Sött sa...

Hej Johanna!
Fina papper!
Så fint ni fått det i sovrummet, underbart!
Ha en bra dag!
Kram Camilla

VINTAGELINE sa...

Takk for hyggelige kommentarer hos meg.
Så heldig du er som bor så nær IKEA. Selv må jeg kjøre 6-7 timer. Mye fint og praktisk å finne der. Fine bakeformer du har kjøpt!

Klem

Helenas enkla vardag sa...

Vilka fina julsaker du hittade! Jag var också på ikea igår, men inte hittade jag några formar och pappret med noter på såg jag inte heller! Jaa man måste vara ute itid för att hittangodbitarna!
Kram Helena