tisdag, augusti 14, 2012

På lördag...

...hoppas jag att vi kommer iväg på en auktion som vi gärna vill åka på! Det hade verkligen varit kul för jag har aldrig ropat hem något på auktion innan. På söndag blir det bagage-lucke-loppis igen och det ser vi fram emot, vi fyndade ju massor sist vi var där! 

Ikväll tänkte jag visa er några småfynd, de flesta är fynd från de senaste loppisbesöken. Det är lika så bra att jag visar dem innan loppisfynden blir fler:)


 Apoteksflaska från Fint & Fult


 Salladsbestick från bagege-lucke-loppis


 Burk som jag loppade i Skagen och som jag har samlat sommarens stenar i


 En Gröna Anna skål från bagage-lucke-loppis


 Små Kusmi Tea burkar från en vintagebutik i Skagen (det är te i dem)


 Klocka från bagage-lucke-loppis


 Sockerströare från loppis i Alingsås (IKEA)


Jag skulle vilja fråga er kära bloggare hur ni får till att centrera er header och rubriktext? Min vill bara lägga sig åt ena eller andra sidan. Jag blir smått tokig! Jag skulle också vilja att min header ligger ovanför rubriken, men det får jag inte heller till! Grrrrr!!! Snart ger jag upp och sängen vinner:)

Kram Johanna

 

10 kommentarer:

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Wow så många fina fynd du gjort i sommar! Att gå på loppis är verkligen toppenkul.

Hopas du kommer iväg på nästa och fyndar!
Hälsningar Monica

Anonym sa...

Super mycket fint du fyndat!! Auktion låter spännande, det är egentligen mycket roligare än loppis...
Ha det gott
Kram
AC

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Fina fina fynd.
Så kul med Loppisar men jag måste
erkänna att denna sommaren har inte jag hunnit så mycket
till Loppisar över huvudtaget....

Men vi har ju lite annat att pyssla med ;)

Tyvärr kan inte jag hjälpa dig med bloggen. Är inte heller så duktig på det.

Ha nu en fin dag ! Hoppas att solen kikar in hos dig med :)

Kramar Sirpa

Tina sa...

Så fina fynd, Kusmite har jag aldrig stött på, hihi!
Gör du headern i ett bildredigeringsprogram? Då bör du använda en centrerad fyrkant att utgå ifrån, kanske hjälper det dig. Tänk på storleken på bilden och mallen på bloggen också..

Ha det gött!

Unknown sa...

Auktion är ju skitkul! Har varit några gånger med morfar, har en fin liten guldspegel jag ropat hem en gång bla.
Men jösses vad du loppar gumman, får verkligen hoppas på den där sommarstugan så du får plats med grejerna =)
Fransmannen här vid oss säljer Kusmitéer, tänka handla lite innan flytten :)

Ha en superdag kyssen,
kram C

Marie maräng sa...

Så många fina fynd du gjort!
Det är hur längesedan som helst som jag var på en auktion tyvärr. Hoppas du kommer iväg på lördag och gör en massa fynd, lycka till ;)

Ha en bra dag!
Kram Marie

Lilla Majken sa...

Det var många fina fynd du har där.

Kram Therese

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Men så fina fynd du gjort !!! Jag skulle oxå vilja gå på auktion...håller så dålig koll på när det är nån på gång !! Hoppas du kommer iväg o ropar hem ngt fint !

Kraaaam

Marie sa...

Så många fina fynd och vad kul med auktion!!!

Min saxlampa var grön när jag köpte den. Älskar just den gröna färgen så lyckan var stor när jag köpte den av min goda vän Pernille som har butiken www.pernilles.com

Trevlig kväll!
kram Marie

Bettan sa...

Så roligt att få se alla dina fina fynd Johanna :) Å vad roligt det vore om du kunde ta dig till hälsingland/i Edsbyn på vår höst-loppis!! :))

Ha en fin kväll! :)

Kram Bettan