onsdag, augusti 22, 2012

Hur många bilder...

...kan man ta på en och samma hörna egentligen? Men så är det också min favorithörna här hemma, där jag har ammat i oändligt många timmar, läser böcker och myser med mina små. Fotpallen som gömmer alla barnens gosedjur och som titt som tätt tas fram för att lekas med och i trälådan på väggen står mina Paulo Coelho böcker med lite annat smått och gott. I korgen på golvet ligger de nyaste inredningstidningarna och på stegen hänger mina små ljuvliga änglavingar som jag vill ha fler av! Den grå gosiga filten från Hemtex som är favoritfilten här hemma och som används väldigt flitigt, sommar som vinter.






 
Idag är det grått och regnigt i Göteborg och jag funderar på vad jag och barnen skall hitta på. Baka? Trolldeg? Pärla? Tvätta? Gå ut igen fast regnet öser ner? Ikea? Ja något måste hända i alla fall annars får jag krupp:)

Ha en toppenonsdag kära ni!

Kram Johanna

15 kommentarer:

Unknown sa...

Så fin din favvohörna är, och lite nya vinklar visar du iallafall =)
Ja vilket sketväder vi har du :(

Här ska det hängas tvätt och städas idag!

Besos

Marie maräng sa...

Mysig hörna du har!
Jag har också en sån filt... underbart skön.
Samma skit väder här också grått och trist och ingen värme alls :(

Kram Marie

Sofia sa...

Härlig hörna med mycket snyggt!!!!
Gillar din pepparkake-burk också....
för att inte tala om oljekannan!!!
Den skulle så gärna få flytta in här!
Kram kram
Sofia

Hildas hem - Sofia sa...

Så fint! Och stegen är ju underbar, en sådan har jag letat efter länge ... :)

SV: Visst är det picknick på gång. Klockan 14.00 på lördag i Alingsås. Du är givetvis välkommen :)

Jag önskar dig en fortsatt fin dag - trots regnet.
Kram Sofia

Hemmavid sa...

Hejsan!

Hoppas att ni hittade på ngt skoj att göra i regnet. Här blev vädret bättre än väntat. Igår hade vi regn, mulet på fm idag - men så kom solen och allt känns så mkt enklare!

Fin blogg du har, hit återkommer jag!

kramen Jenny

Anneli sa...

Mysigt!
Jag har också en sån där älsklingsplats som får mig att må så gott.
Där flyttar jag runt saker och piffar och donar.

Hoppas du hittade på något skoj i regnvädret .
Själv har jag storstädat badrummet och därefter tagit ett låååångt bad.........

Ha det fint,
Kram Anneli

Litt Slitt & Litt Hvitt sa...

For en herlig favorittplass, vennen :) Utrolig fint dere har det :) Likte så godt den fine stigen :) Og en herlig go'stol :)

Håper dere fant på noe gøy i dag :) Her har det også regnet masse! Lyn og torden også. Men heldigvis ble ettermiddagen og kvelden fin :)

Ha en fin kveld, vennen :)
Klemmer Lisa :)

Marie sa...

Så mysig favoritplats du har!

Här har det också regnat mer eller mindre hela dagen, känns som höst!

Kram Marie

Madame Edith sa...

Här blir det en tripp till IKEA imorgon. Blev så sugen när jag bläddrade i den nya katalogen :)

Kram/M

Tina sa...

Jag var på Ikea häromdagen, det jag skulle ha var naturligtvis slut...
Fin hörna!

kram

LOPPISLIV sa...

Så mysigt där i din favvo hörna, förstår att du tycker om att sitta där :-)) Snygg lampa på väggen bakom!! Ikea är jag också sugen att åka till nu, och se allt det nya som kommit in. Får kanske bli en tur dit i helgen :-))

Kraaam Paula

Hannis sa...

Just precis nu skulle jag kunna slänga mig ner där och vila!
Ser hur mysigt ut som helst!

Och man kan fota samma hörna flera gånger.
Ganska många gånger om du frågar mig som bor i en etta=))

Kram Hannis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Man har sina fotofavorit ställen, inte konstigt
att din mysig hörna är det. Och stegen ser precis
ut som den jag köpte, lite mer färgfläckar på min.
Kramar
AnnaMaria

Lilla Blanka sa...

Hej fina Johanna!

Härlig myshörna, där skulle jag också trivas!

Ja det är ju tråkigt regn här i Göteborgsregionen idag, ser helgrått ut, men det kanske klarnar upp i kväll :)

Kraaam
Mia

Norr om Köpenhamn sa...

Bästa Johanna!
Du skriver alltid så gulligt hos mig :)) Värmer...
Synd att ni inte kan komma ner på lördag, men ni har ju också en bit att köra. Men en annan helg är ni såååå välkomna!!
Har fullt upp och ska snart bege mig ut i butiken igen. Ville bara skriva några rader....
Har faktiskt lite fjärilar i magen inför lördag. Har ingen aning om hur mycket folk som kommer. Men jag vet att det är massor av folk som vet att jag öppnar...iiiiih spännnade!!!

Må gott i mysigaste favvishörna....den gillar jag med ;o)
Kramis
Ulrika