tisdag, augusti 21, 2012

Att gå runt i...

...jultankar vet jag att jag inte är ensam om! Man känner ju sig lite smått tokig som ens funderar över julpynt, vad man vill ha och hur mycket skall det bli i år? Men så är det i alla fall...

Det finns en burk som jag har spanat in i både ett par webbutiker och i ett par vanliga vintagebutiker och som jag väldigt gärna vill ha som årets pepparkaksburk. Jag har inte köpt den av någon ännu då jag gett mig fanken på att loppa den själv, som ni vet loppar jag mycket just nu, hihi:)

Ack den som ger sig!





 
I söndags blev den min för 40 kronor och på bottenkanten och lockkanten har den härlig patina precis som det skall vara. När det blir dags för att julpynta här hemma skall burken få en plats på öppna hyllorna i köket.

Önskar er en härlig tisdag!

Kram Johanna

10 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Verkligen passande på hyllan till julen....Kram Johanna

Unknown sa...

Nej Johanna!! Inte ok att gå i jultankar redan, aja baja dig! ;)
När tusan ska vi ses egentligen, jag är mördande trött efter helgen festligheter!
Bo på hotell och ha det gött.. pyttsan, men roligt var det =)

Puss

Jenny sa...

Hej Johanna!
Vi är nog många i bloggvärlden som tidigt börjar fundera på julen;)

Oj, vilket fynd för 40kr! Jag köpte en röd Mazettiburk på Tradera och fick betala 250kr...

Ha det bra!

kraam Jenny

Tina sa...

Jag vet redan hur hela Shedet kommer att se ut till jul, hehe!
Men nu ska jag ner till havet o bada först...
Fin burk!

kramen

Lilla Majken sa...

Det verkar som du har gjort ett riktigt kap. Fin är den!

Kram Therese

Fröken Fräken sa...

Grattis! Visserligen har jag gjort ett fynd som jag tänkte använda till årets adventsljustake, men jag hoppas att det dröjer mycket lääääänge tills det bli jul!

kavallinskan sa...

Vilken lycka! Så himla fin!
Nu blev jag din följare också! :)
kram kram

Fint o Fult sa...

Haha, jo nog går tankarna mot julpyssel trots sommarvärme ute. Idag var jag och hämtade en hink av den finaste vita sanden ute på Fårö för kommande julpyssel...
Och vilket fynd du gjort, 40:-!!! Du är duktig du :)
(nu blev jag dock lite ambivalent om jag skall behålla min burk från butiken...låter ju kalasfint att ha till pepparkakorna...)

Kram Monica

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hej goa du!
Jadu vilka loppisgalningar vi är du och jag!
Jag har också loppat en röd kakburk i sommar, måste kolla i morgon om det är en likadan! Men jul, nää, jag planerar för höstmys!
Vilket fynd ni verkar ha gjort på auktionen! Skåpet jag köpte och visade i inlägget i kväll var också ett fynd! Jag betalade 350 kr för alltsammans, och när jag kom hem såg jag att ett exakt likadant skåp såldes i juni för 2000 kr! Galet!
Älskar loppisar!!
Kram!

Anonym sa...

Hittade till din mysiga blogg via anettes lantlif, så nu läser jag alla dina fina inlägg :)) tur jag har semester ;). Den fina karburken var verkligen ett fynd!!! Kommer precis hem från en mysig liten antik/loppisaffär här i Jönköping som heter Stallqvarn och där kostade en likadan burk 225 kr!!!
Kram Åsa i Jönköping