fredag, mars 11, 2011

SMÅ KÄRA TING... 
Först vill jag tacka alla som gav sin åsikt om vilket beslag som var finast, tack! Den vita porslin knoppen vann:) 

Som ni också ser ändrar min blogg utseende lite då och då. Anledningen till detta är att jag inte riktigt är 100% nöjd med hur den ser ut varje gång jag har ändrat om. Då jag är perfektionist vill jag inte nöja mig förrän det känns helt rätt.


På en byrå i sovrummet samlar jag små kära ting och det som finns där flyttas och ändras titt som tätt. 






Just nu står det två askar, en liten lykta, en inredningsbok och en liten bit tapet som troligtvis kommer bli den tapet som skall pryda en vägg i vårt nya blivande sovrum! På väggen hänger ett litet fattigmanssilver hjärta, ett foto på Livio och en spegel som jag är väldigt förtjust i.

Jag skriver och skriver på min hemtenta och jag läser och jag läser i min kurslitteratur. Vill bara bli klar!

Hoppas att ni alla får en kanon fredag i det fina vädret!!

Kram Johanna

4 kommentarer:

Soltorpsgarden sa...

Åh vilken fin bild och vilket förtjusande namn! Ovanligt och fint tycker jag! Visst är det kul att sammla ihop lite saker man tycker om på samma plats, man blir glad varje gång man går förbi....ja visst var dom där gjutjärnskrukorna ett kap!! Visste inte hur många jag skulle köpa eller orka bära....ha en fin helg kram Vivi soltorp

Tina sa...

Den tapeten gillar jag, så härlig färg! Lagom romantisk och lugn.
Jag tycker din blogg har blivit jättefin, känner igen det där med att inte bli nöjd..ska ändra min header, så fort jag hinner ta ett par nya bilder bara..

Ardisia sa...

Hej där! Såg att du blivit följare av min blogg. Blev nyfiken och kikade in =)

Så snygg blogg du har! Var kul att hitta hit! ang beslagen i inlägget nedan så måste jag säga att jag gillar porslinsknopparna bäst! De hade vi i gamla hemmet.. Men nu kändes dem för "romantiska" på nåt vis så det blev andra knoppar men vi har också snäckor på lådorna.

Vad underbart att ha fått bo i Brasilien! Kommer din sambo därifrån? Denna vintern har gjort att man blivit fruktansvärt trött på svensk vinter :/

Ha en toppenhelg! Kramis Mia

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så många fina saker du har samlat där. Blir ett vackert vilsamt stileben i sovrummet. Och tapeten ser så fin ut - var kommer den ifrån?

Hoppas du har haft en riktigt fin helg, och att du får en fin start på veckan som kommer. Och lycka till med tentan såklart. :-)