söndag, januari 16, 2011

KORNISCH...
Igår var jag och Rickard barnfria, så vi var ute med goda vänner och åt god mat och drack god champagne. Vi hade en supertrevlig kväll med många goda skratt! 

Idag tänkte jag visa er ett av mina senaste projekt. När vi flyttade till denna lägenhet som vi bor i nu så fick jag, av en granne, en jättefin kornisch som hon var på väg att slänga på tippen. Jag tänkte länge på vad jag skulle göra med kornischen men bestämde mig till slut för att använda den som en hylla och sätta den på väggen ovanför TV:n. Jag blev riktigt nöjd med resultatet!

Många av mina favorittavlor pryder "hyllkornischen"

 



Här kan ni se min mormor när hon var ung och min farmor och farfar när de var unga och gifte sig. Jag är väldigt förtjust i äldre foton och det är så kul att ha just på mormor & farmor!

Nu skall jag sätta på kaffe och passa på att bara vara ett par timmar innan min lille gangster kommer hem från sin
mormor & morfar.

Bonjour!

1 kommentar:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilken fin hyllkornisch! Härligt att ha en hylla sådär att kunna ställa vackra saker på, och kanske göra om lite allt efter humör. :-)

Önskar dig en riktigt fin tisdag!